Dota 2 sinds de veranderingen van patch 7.20

Patch 7.20 heeft nogal wat veranderd voor Dota 2. Veel heroes zijn drastisch aangepast. In totaal komt dat ongeveer naar op een derde van de meer dan 100 heroes. Toch zijn er andere aanpassingen die nog meer invloed zullen hebben op de game. Dat zijn meer algemene dingen die zijn veranderd sinds 7.20. Deze worden in dit artikel kort besproken.

De map is anders geworden

Dota 2 heeft een kenmerkende map. Toch wordt deze vrijwel elk jaar stevig onder handen genomen. Ook in 7.20 ziet de map er weer een stukje anders uit. Er zijn onder andere meer plekken met high ground bijgekomen. Daardoor zijn sommige gedeelten van de map een stuk gevaarlijker geworden. Een aantal camps met neutral creeps zijn ook verplaatst. De Radiant Tier 2 tower staat op een andere plek zodat tegenstanders niet meer achter de toren langs kunnen sluipen.

De stats om jezelf te verdedigen

Door armor te kopen reduceer je de physical damage die je krijgt als een tegenstander je aanvalt. Armor is net ietsje effectiever geworden in 7.20. Dat komt onder andere omdat cleave damage niet meer door armor heengaat. Daarbovenop zal armor effectiever zijn in de late game. Spelers hebben bovendien veel meer mogelijkheden om Status Resistance te komen. Met Status Resistance wordt de duur van stuns, slows en hexes en dergelijke verkort. Voor 7.20 kon je alleen aan Status Resistance komen door de Aeon Disk te kopen. Nu krijg je ook Status Resistance met onder andere Sange en Satanic. Hierdoor heb je een betere kans om jezelf te verdedigen tegen heroes met een chain combo. Omdat je sneller kunt reageren na een stun of slow kun je nog proberen om te ontkomen aan bijvoorbeeld Invoker of Lion. Het is nog even afwachten of dit betekent dat dergelijke heroes nu een stuk zwakker zijn geworden.

Movement speed items zijn op de schop genomen

Vrijwel elk movement speed item is veranderd. In plaats van een flat amount krijg je nu een percentage van de movement speed die je hero al heeft. Dat betekent dat snelle heroes nog sneller kunnen worden terwijl langzamere heroes relatief achter zullen blijven. Je kunt ook alleen nog maar kiezen uit phase boots en tranquil boots. Daarbij is het goed om te weten dat de extra healing van de tranquil boots niet meer disabled wordt wanneer de drager een auto attack doet. De phase boots geven de drager nog steeds een mooie boost in movement speed.

Daarbovenop krijg je daar nu ook attack speed van. Deze eigenschap was in het verleden verbonden aan de power threads. Omdat je ook nog eens armor krijgt van de phase boots lijken deze schoenen op dit moment de beste keuze te zijn voor de meeste heroes. De aanpassingen aan de movement speed items hebben misschien wel de grootste impact. Het is nog afwachten of de phase boots werkelijk overpowered zullen zijn en of een nieuwe patch enkele veranderingen terug zal draaien.

Login
Loading...
Sign Up

New membership are not allowed.

Loading...