Het sponsorship van PayPal met Ajax eSports is een jaar verlengd. Daardoor laat PayPal zien dat zij de zichtbaarheid onder het gamerpubliek willen blijven vergroten. Het is een paar dagen geleden bekend gemaakt in Amsterdam. De komende periode zal er branded content worden ontwikkeld, met als doel dat de betaaldienst zichtbaar wordt in de eSports-omgeving. Ook zal PayPal in worden gezet bij de online verkoop door Ajax zelf.
De laatste jaren heeft Jan-Willem Roest, de general manager Benelux PayPal, de media-investeringen fors opgeschroefd. De bedragen gaat met name naar merkbouwende activiteiten. In Nederland is het aantal gebruikers gegroeid van 1,4 miljoen naar 2 miljoen in 2018. Daarbij heeft Roes aangegeven dat hij veel groei ziet en ook op zoek is bij digitale abonneediensten. Daarover zegt hij: “Groei zit in de platformbusiness, bij diensten als AliExpress en Wish. Daar willen we een grote speler worden.”
Er wordt door hem niet uitgesloten dat PayPal met achteraf betalen naar Nederland komt.
- Blog
- oktober 2, 2018